zaterdag 3 maart 2012

Jubileumwandeltocht NHWB 75jaar Weesp 25 km

Ik had besloten om maar weer eens dichtbij te gaan wandelen en heb daarom Weesp uitgekozen. Vorig jaar had ik daar ook gelopen en het leek mij wel wat. De start was bijzonder druk en kon mijn auto toch nog redelijk parkeren. De drukte was omdat de NHWB 75 jaar bestaat en deze tocht was uitgekozen als een jubileumtocht. De startlocatie is weer bij voetbalclub FC Weesp en ik moest in de rij staan voor de inschrijving. Na de inschrijving kon je direct starten en niet zoals vorig jaar tot 10 uur precies wachten.


Het ging via het NS station door het centrum en via Fort aan de Ossenmarkt over de 's-Gravelandseweg langs de Vecht.




Bij het gemaal aan de Keverdijk ging het linksaf de Keverdijk op en de route ging een klein stukje door natuurgebied "Naardermeer" en via de Meerkade over de A1 naar Muiderberg. Ik ging door Muiderberg naar de kust van het IJmeer en deze werd gevolgd tot aan Muiden.





Vanaf deze kustlijn had je uitzicht op flats van Almere.


Bij Muiden aangekomen kon je evt. rusten bij Ome Ko, maar ik ging verder. Langs de kustlijn van het IJmeer en over het fietspad naar de PEN centrale.




En langs de Maxis maar wat was het daar druk zeg.


Voor de A1 ging het rechtsaf naar het Amsterdam-Rijnkanaal en daar linksaf naar de spoorbrug bij Weesp.




Bij de spoorbrug aangekomen ging het linksaf en verder weer naar de startlocatie.


Bij nameting bleek de route maar 24 km te zijn. Voor de rest was het toch wel een aardige route alleen in het begin, langs de Vecht, vond ik het saai.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten