zaterdag 17 maart 2012

Voorjaarswandeltocht 25 km (28) Almere

Vandaag heb ik een thuistocht gelopen. De wandeltocht was georganiseerd door wsv Op Stap '94 en er werd gestart vanuit het clubgebouw van scouting Hannie Schaftgroep in Almere Stad Waterwijk. Ik ben van huis af gelopen en na inschrijving ben ik gestart om 08.45 uur.
Het was mooi weer en de route ging via het Fanny Blankers-Koen Sportpark naar de wijk Tussen de Vaarten.
Via de Danswijk en Weteringpark ging de route door het Waterlandsebos naar Almere Haven. Op het Michauxpad stond op de routebeschrijving dat er linksaf gegaan moest worden, maar dat bleek rechtsaf te moeten zijn. En verder stond er het 1e pad rechtsaf en dat was het 2e pad. Als je echt alleen op de pijlen zou lopen dan kwam je goed uit.
Ik liep langs een vaart met knotwilgen en in de verte zag je het Kasteel van Almere wat in de volksmond de Ruïne wordt genoemd. Het Waterlandsebos zijn ze aardig aan het uitdunnen. Alle bomen met een rood kenmerk zijn/gaan tegen de vlakte.
Daarna langs de achterzijde van de Grienden en bij de Wetering aangekomen was de houten Bosbrug gesloopt en moesten we doorlopen naar de Sportbrug. Aan de andere zijde weer terug lopen en via het Vliegerpark naar de eventuele rust bij vtv De Kluitenduikers. Ook daar was een houtenbrug gesloopt en ging het een stukje via een gedeelte van de Marken. Op de routebeschrijving stond dat de ruist op 12,4 km was maar in werkelijkheid was het al 15 km.

Ik ben doorgelopen en via de Steiger en Vroege Vogelbos ging het naar de rust bij vtv Spanningsveld. Daar kwamen alle afstanden bij elkaar.
Vanaf deze rust ging het bij de McDonald's onder de A6 door en langs de Steiger en weer de A6 onderdoor naar het Weerwater met uitzicht op het stadshart Almere.
Voorbij een hoge flat ging het rechtsaf naar het Laterna Magikapark met een bijzonder kunstwerk.
Daarna langs het Parkhuys Almere en onder het viaduct door ging het linksaf naar het Ebenezer Howardpark.
Rechtsaf over de Pereboomweg en bij de vaart ging het linksaf naar de startlocatie.
De gehele tocht was 28,1 km wat meer is dan volgens de routebeschrijving die 24,9 km aangaf. Ik vond dit wel een mooie wandeltocht en als inwoner van Almere ben ik langs plekken geweest die mij onbekend waren. Alleen het verschil in de afgelegde afstand kan ik niet begrijpen.
Voor de route klik hier.
Voor meer foto's klik op foto hieronder.

https://photos.app.goo.gl/Fg2hN6Wo6rKZFA2p9



Geen opmerkingen:

Een reactie posten