zaterdag 25 februari 2012

Winterserie tocht 4 Voorschoten 25 km

Vanmorgen ben ik om 08.00 uur van huis vertrokken en de weersverwachting was dat het een mooie dag zou worden.
Een uur later kwam ik aan voor de wandeltocht die georganiseerd werd door wsv LEO.
Bij de startlocatie van vv Voorschoten'97 is er voldoende parkeergelegenheid en dat vind ik wel zo fijn.
Na het betalen en inschrijven kreeg ik de routebeschrijving en al een knipje in mijn startbewijs. De route werd ook bepijld met gele pijlen en het woord LEO d.m.v. krijt op de straat.
Ik ging om 09.25 uur op weg met een route door de duinen en oud Wassenaar. Ik liep in het begin langs een spoorlijn en een gedeelte met nieuwbouw waar voorheen nog grasland was.


Verder langs het station van Voorschoten en verder over de Geestwoningpad en later Langs de Raephorst en aan het einde daarvan een tunnel in die onder het spoor liep. Toen ik in de tunnel liep kwam er een groep wielrenners aan die lekker begonnen te gillen en dat klonk natuurlijk lekker hard.


Nu ging het langs de Horst en verder de DuivenVoordseweg en vandaar had je uitzicht op Den Haag met zijn hoge gebouwen.



Ook zag je hier en daar al de voorbode van de lente de kop opsteken. Ik ging verder door Oud Wassenaar en bij auberge de Kieviet linksaf.



Het ging nu richting de Kijfhoek en ik moest eerst nog even een zandpad nemen voordat ik bij de eerste rust bij boerderij Meijendel was. Daar aangekomen waren er opeens veel meer wandelaars en het bleek dat ook WS78 zijn rust hier gepland had. We zouden voorlopig niet van elkaar af zijn ook, want de route die ik volgde liep gelijk met die van de WS78.
Ik heb de rust overgeslagen en ben verder gegaan en het ging nu richting de Wassenaarseslag.




Op de Wassenaarseslag aangekomen ging naar rechts weer richting Wassenaar. Bij het koffiehuis "De Klip" ging de WS78 een andere route volgen. Ik ging verder om Duinrell heen en door de winkelstraat van Wassenaar
(de Langstraat) en volgde verder de Lange Kerkdam.




Na de passage van de N44 ging het over de Papeweg, Papelaan en via de onderdoorgang van station Voorschoten weer naar de startlocatie.
Al met al heb ik er 4.45 uur over iets minder dan 26 km gedaan. Deze omgeving doe ik maar eens in het jaar het is mij te "boring".

Voor meer foto's klik hier en voor de route hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten