zaterdag 24 maart 2012

7e Zwarte Dennentocht 25 km Nieuwleusen

Vandaag ben ik richting Overijssel vertrokken. Ik was om zeven uur weggegaan en om kwart over acht kwam ik aan bij De Deel in Nieuwleusen. Er werd mij een parkeerplek aangewezen en dat was lekker dichtbij de startlocatie. Na het inschrijven en het afgeven van mijn wandelboekje ben ik om half negen vertrokken. Het was prachtig weer en ben in korte broek gegaan maar nog wel met een dun jasje aan.

Na een stukje asfalt weg ging het een paar kilometer over privé terrein wat voornamelijk weiland was. En later liep je over een zandweg die je naar een asfaltweg leidde en wat verder naar rechts richting de Zwarte Dennen. En daar was al de eerste rust op 4,2 km bij Exped en daar alleen even in de controlekaart een knipje laten zetten.
Hierna ging het langs een recreatievijver en verder door de Zwarte Dennen en om de Ganzenplas en naar het Carstenbos en vandaar naar de tweede rust en controle in IJhorst. In het Carstenbos stond ik even stil en hoorde de stilte, dat heb ik jarenlang niet gehoord, die stilte. Na deze stop weer verder door het Carstenbos naar de Bomertsweg.

Hier op de Bomertsweg zag ik aan de linkerkant allemaal vervallen huisjes en stacaravans.
Wat daar in de toekomst komt? De Bomertsweg werd afgelopen en even naar links en daarna de IJhorsterveldweg volgen tot aan de Zwarte Dennen. Een stukje door de bossen en aan de rand van het bos stonden twee vrijwilligsters met enkele soorten frisdrank.

Na de zandweg ging nog enkele kilometers over een kronkelige asfaltweg en bijna op het einde kwam ik langs een tuin en huis vol beelden.

Om kwart over één was ik weer terug van een mooie, afwisselende en goed georganiseerde wandeltocht van de SWOS. Tot een volgende keer.
 Voor de globale route klik hier.
Voor meer foto's klik op foto hieronder.

https://photos.app.goo.gl/SfEPa33hnK6wszp89

1 opmerking: