woensdag 21 maart 2012

Utrechtse Heuvelrugtocht 28 km Woudenberg

Vandaag heb ik weer aan een groepswandeling meegedaan van wc Samen Op Pad. Dit keer werd er gestart bij de sporthal De Camp in Woudenberg. Ik was om half negen van huis weggegaan en op de A28 stond ik in een file en gelukkig duurde dat niet zo lang. Dus ik was op tijd voor de inschrijving en heb ook mijn wandelboekje laten stempelen. We startten om precies 10 uur en gingen op weg met 112 wandelaars. Het was ook de eerste lentewandeltocht van dit jaar.
We gingen Woudenberg uit via de Griftdijk en later langs een slootrandje en daarna door de Treek en we kwamen ook even langs het Henschotermeer.
Via autovrije paden ging het door Maarn, langs het mooie gemeentehuis en verder door de Utrechtse Heuvelrugbossen en om het Huis te Maarn heen.
Via de Wijkerweg (een oude hanzeweg tussen Harderwijk en Wijk bij Duurstede) ging het naar de grote rust en dit keer in LaPlace waar we een half uurtje rust hadden. We moesten de A28 onderdoor waar ze de snelweg aan het verbreden waren en ook het viaduct moest verbreed worden.

Na deze grote rust ging het verder door Maarsbergen en door het buitengebied om naar het Broekerbos te gaan. Over de Laagerfseweg en Oudenhorsterlaan en door het bos naar het klompenpad (een oude liniedijk). Bij een asfaltweg gingen we het water over en aan de andere kant verder over een fietspad tot de Brinkkanterweg. Daar gingen we de liniedijk weer op en even verder door enkele loopgraven om later bij de wagenrust te komen. De wagenrust was bij Hoeve de Beek waar een liniemuseum in is gehuisvest.

Na deze wagenrust gingen we verder over de Brinkkanterweg en later gingen we rechtsaf over het voormalige Kesterenlijntje (Amersfoort-Kesteren). Later langs het voormalige station van Woudenberg en via de spoorlaan weer naar de startlocatie in Woudenberg. We waren om kwart over vier weer terug en hebben ongeveer 5½ uur totaal gelopen en de afstand was 28 km. De hele dag heeft de zon geschenen en even voor de grote rust heb ik mijn jasje uitgedaan. Ik heb weer in een omgeving gelopen die mij niet zo bekend voorkwam en dat is leuk.
Voor meer foto's klik op foto hieronder


https://photos.app.goo.gl/o3TudPDNW4MSguPP7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten