zaterdag 2 april 2011

48e Kasteeltocht Doornenburg 35km

De hele week was er al voorspeld dat het vandaag mooi weer zou zijn en ik was dan ook van plan om de Kasteeltocht te gaan lopen. Ik was vertrokken om 06.30 uur en om 08.00 in Doornenburg gearriveerd. De auto geparkeerd bij het voetbalveld, ruimte genoeg. Na het inschrijven ben ik om 08.15 uur vertrokken.
Ik kwam tot de ontdekking dat ik mijn petje was vergeten en dat heb ik gemerkt.
De route ging eerst een stukje door Doornenburg om richting het kasteel te gaan waar omheen werd gelopen en verder de Kerkstraat te vervolgen richting Rijndijk. Op de Rijndijk ging het naar het veer om het Pannerdensch Kanaal over te steken.
Na het veer ging het via de Veerdam de onverharde Zorgdijk op. Dit was één van de weinige onverharde stukjes in de route.
Daarna de Lobberdenseweg, Kijfwaard en langs een steenfabriek naar recreatiegebied "De Bijland". Ik liep langs de Rijn en het uitzicht was prachtig.
Op dit pad was ook de aanleg van het het voet/fiets veer uit Millingen a/d Rijn dat mij bekend was van de DrieVerenwandeltocht.Via het fietspad langs de Bijlandseweg kwam ik in Tolkamer met weer een mooi uitzicht op de Rijn. Via het fietspad door "De Geuzenwaard" kwam ik in Lobith terecht.
Na Lobith ging ik over het fietspad langs de Eltenseweg richting het Duitse Elten. Even voordat ik linksaf ging, het pad langs de Oude Rijn, was er een winkel met alleen maar Duitse auto's voor de deur.
Op dit pad langs de Oude Rijn begon ik het warm te krijgen en dit kwam mede doordat ik wind mee liep. Het was evengoed een mooi stuk route met uitzicht, achteruit kijkend, op Hoog Elten.
Na dit pad was er rust in de sporthal van Herwen, waar ik mijn flesjes water vulde. Daarna vervolgde ik de route weer en kwam langs het Huize Aerdt. Verder ging het langs de camping Aerdtse Wacht en door het dorp Aerdt. Via de Loostraat en de eindeloze Renbaan kwam de rust in de Pauwengaard te Pannerden in zicht. Na de rust ging ik door Pannerden weer naar het veer.
Nog even de Waaldijk een stukje op en even verder rechtsaf nog een stukje Doornenburg door.
Ik was om 15.00 uur weer terug na toch wel een plotselinge warme dag en met een verbrand hoofd door de zon. Voorlopig ben ik niet van plan om in deze omgeving te wandelen. Wel even gezien.
Zie voor foto's klik hier en voor de route klik hier.

1 opmerking:

  1. Leuk om dit verslag met mooie foto's erbij ook te zien.
    Ik ben vandaag daar geweest bij de 51e Kasteeltocht en vind het zeker ook om te onthouden weer voor volgend jaar!
    Misschien kom ik u dan eens tegen.

    BeantwoordenVerwijderen