woensdag 22 februari 2012

6e Rondje Nijkerk 25 km

Vandaag ben ik voor het eerst met een wandeltocht van wc Samen Op Pad meegegaan. Er werd gestart vanuit restaurant de Berenkuil in Nijkerk en dat was voor mij een klein halfuurtje rijden. Na het inschrijven moest ik even wachten want er werd om 10 uur precies gestart, want het is een groepswandeling.



We gingen eerst een stukje door Nijkerk heen en via de haven naar het industriegebied.


Voor de snelweg ging het rechtsaf voor de plas langs naar de Arkervaart en naar de Arkersluis waar we overheen gingen en even verder een kleine pauze hadden met koek en koffie.




Na deze korte pauze ging het naar de Nijkerkersluis en de Nijkerkerbrug over en liepen we langs het Randmeer via de Laakse Hoek naar de grote rust in de Eenhof. Onderweg zag je ook het stoomgemaal Hertog Reijnout. Vlakbij de Eenhof zag ik ook de windmolens langs de Eemmeerdijk.






Na de grote rust ging het via de Hulkensteinse Bos weer naar de Nijkerkerbrug en vandaar rechtdoor naar de finish.





De totale duur van deze wandeling was minus de rusten 4.45 uur. Het was weer eens wat anders om in een groep te lopen en ik ben van plan om dit toch vaker te gaan doen.

Voor meer foto's klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten