zaterdag 18 februari 2012

SGWB Winterwandeling Zeist 20 km

Vandaag heb ik weer een georganiseerde wandeltocht gedaan en wel in Zeist. Deze tocht was georganiseerd door de christelijke wsv "Nooit Te Ver" uit Zeist. Ik was er om 09.00 uur en kon makkelijk mijn auto parkeren. Na te hebben ingeschreven ben ik direct vertrokken en ik had geen hoge verwachtingen van deze tocht en dat bleek al gauw bewaarheid te worden. Eerst een klein stukje bewoning en daarna het bos in en het ging langs begraafsplaats Zeist, een ezelopvang en even verderop langs Hotel Oud London.



Ik moest een weg oversteken en toen langs camping "De Krakeling" en verder weer het bos in met even later een stuk heide. Daarop was een herder waarschijnlijk met zijn hond en enkele schapen aan het oefenen.


Vlak voor de rust kwam ik de Obelisk van de Rijwielpadvereniging Utrecht Met Omstreken 1918-1968 tegen. Het staat op de hoek van de Oude Woudenbergse Zandweg en de Oude Postweg, uiterste westpunt van de gemeente Woudenberg.



De rust op ongeveer 9,5 km bij politie hondenvereniging.


Verder door een groot stuk van de Zeister Bossen en langs het hertenkamp van Zeist.


Het ging verder langs Villa Pavia. (Villa Pavia, gelegen in de prachtige Zeister Bossen en nabij het centrum van Zeist, heeft in 2005 een metamorfose ondergaan: van kantoorruimte is het pand omgevormd tot een huis waar ouderen omringd door zorg, maar met behoud van de regie over het eigen leven, kunnen wonen.
De schittterend gelegen monumentale villa is verbouwd tot een 16-tal luxe zorgstudio's met een breed aanbod van welzijns- en servicediensten en verpleging/verzorging. De 24-uurszorggarantie wordt waargemaakt door Het Behouden Huis, organisatie voor wonen & zorg, die met een eigen team zowel de private zorg als de AWBZ-zorg levert
).


Over de Buitenplaats Hoog Beek en Royen naar slot Zeist waar omheen werd gelopen.



Via het Filosofenlaantje en Blikkenburgerlaan en weer een stuk bos ging het naar de startlocatie. Het was wel erg veel bos en ik was na iets meer dan 3.45 uur weer terug. De routeuitzetter zei dat het iets meer was dan 21 km dan heb ik er wel lekker snel over gedaan.

Voor meer foto's klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten