zaterdag 27 november 2010

Sint Nicolaas wandeltocht Oosterbeek 25 km

Ik was om 08.00 uur vertrokken naar Oosterbeek en moest even zoeken naar een parkeerplek in de wijk en vond er één op de Dennenkampweg.
De inschrijving was in het zalencentrum "Lebret" en de dames achter de inschrijftafel vertelde dat iedereen die finisht een speculaaspop krijgt en daar ging ik dan ook voor.
Ik startte om 09.20 uur en had een beetje gevroren en er hing een beetje mist. Het ging een stukje door de stad, waar ik onderweg een trolleybus zag, richting het park "Bato's Wijk".
In het park staat een beeld "De Vredesengel" van Marius van Beek.
Van deze plek was het een mooi uitzicht en ik ging verder naar de Benedendorpsweg en daarna naar het Kerkpad. Hier vandaan was het een mooie kijk op de Nederrijn en je moest op dit pad uitkijken dat je niet uitgleed door de vochtigheid.
Daarna ging het door een bos gedeelte van de Westerbouwing en de Valckeniersbossen. Na een paar flinke afdalingen kwam ik bij de Veerweg uit en daar naar rechts en verder over de Fonteinallee. Ik kwam langs het sluis-stuw complex "Driel" en ging verder over de Fonteinallee met in de verte kasteel "Doorwerth".
Ik ging hierna rechtsaf de Italiaanseweg op, een steile, bochtige met klinkers beklede weg, naar boven. Door een stukje bos naar de rust bij Tennisvereniging Duno in Doorwerth. Na de rust ging ik weer door een stuk bos en even de uitkijktoren op de Boersberg betreden. Van daaruit was het een mooie uitkijk naar o.a kasteel Doorwerth beneden aan de rivier.
Verder langs de A50 en Kabeljauw naar het bosgebied van Wolfheze met langs de Wolfhezerbeek de bekende Wodanseiken.
Ik ging verder door het bos naar de 2e rust bij vv OVC'83, maar daar was het zo druk dat ik ben doorgelopen. Linksaf de Bilderberglaan volgen tot het fietspad en daar een laag spoortunneltje onder door. Ik moest toch aardig bukkend het tunneltje door en aan de andere kant ging het rechtsaf. Het ging verder langs de Edese Golfclub en langs Abdij "Koningsoord" wat ik een mooi gebouw vindt.
Rechtdoor het bospad volgend kwam ik langs woningen van "Stichting Missiehuis Vrijland". Via de Johannahoeveweg ben ik het spoor overgestoken en linksaf de Parallelweg op naar de finish.
Ik was om 14.30uur weer terug en kreeg de begeerde speculaaspop. In de grote zaal was ook Sint-Nicolaas met enkele Pieten voor de kleine kinderen.
Het was een mooie tocht en zeker voor herhaling vatbaar.
Zie voor foto's klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten