zaterdag 20 november 2010

Winterserietocht Lexmond 25 km

Vandaag ging ik in Lexmond wandelen en ging om 08.00 uur weg. Na het parkeren op de parkeerplaats bij Dorpshuis/Sportcomplex Het Bos (wel op tijd daar zijn voor een plekje) ben ik me gaan inschrijven in de kantine van vv Lekvogels en direct daarna vertrokken, dat was om 09.05 uur. Ik had vandaag mijn hardloopschoenen aan, omdat ik dacht dat de route veelal asfalt zou zijn, maar dat was dus niet het geval. In het begin was het nog bewolkt, maar later kwam de zon lekker door en heeft de hele dag geschenen.
De route ging rechtsaf over de Nieuwe Rijksweg en na 2 km rechtsaf een graspad op. Dit was een mooi pad met diverse knotwilgen.
Aan het einde van dit graspad ging ik linksaf langs een kanaal en even verder linksaf Bloemendaalseweg op. Ik zag op een weiland een boerin schapen bijeen drijven, wat niet zo wilde vlotten.
Ik stak de Lexmondsestraatweg/Oude Rijksweg over en liep even parallel hiermee, voordat ik voor een boerderij rechtsaf een graspad opging naar de Kortenhoevendijk.
Hier begon de zon te schijnen en het uitzicht was prachtig. Deze dijk volgde ik ongeveer 5 km lang en dit was niet vervelend, want de uitzichten waren mooi.
De Kortenhoevendijk werd Kom Lekdijk en later Achthoven en hier ging het naar beneden waar de rust was bij een boerderij. Na een kop koffie ging ik verder over het erf en later rechtsaf de Polderweg op. Bij het info-bord Zouweboezem en Polder Achthoven ging het weer over een graspad. Dit graspad was erg nat en met mijn hardloopschoenen aan was het lekker soppen.
Aan het einde een bruggetje over en rechtsaf de Molenkade op en dit was ook een graspad en net zo soppig.
Bij de Zederikkade was het weer een verharde gras/grint pad en dit ging later over in een geasfalteerd pad met een mooi uitzicht.
Dit pad (Zederikkade) ging later onder de A27 en het pad vervolgend ging het naar de 2e rust in Meerkerk. Ik sloeg deze rust over en vervolgde mijn weg. Dat werd 5 km wandelen over een fietspad langs het Merwedekanaal en toch niet zo vervelend als het lijkt.
Ik kwam langs het gemaal "Lakerveld" en gemaal "Middelkoop" en langs een camping "Bij Nader Inzien". Aan het einde van het fietspad ging ik linksaf de Heicopperweg op en onder de A27 door tot het einde bij het Drinkwaterbedrijf Oasen.
Hier ging ik rechtsaf om het Lakerveld te volgen tot de finish en daar heb ik me afgemeld.
Het was een mooie tocht en mijn hardloopschoenen hadden geen meerwaarde. Ik ga toch maar gewoon met wandelschoenen lopen.
Zie voor foto's klik hier en voor de route klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten