zaterdag 11 december 2010

Winterwandeling Hart van Nederland Groenekan De Bilt 25 km

Op zaterdag 11 december 2010 naar Groenekan (gem. De Bilt) geweest voor de winterwandeling (25 km) van
wsv Hart van Nederland. Ik nam op de A27 de afslag Groenekan vanuit richting Hilversum, en moest eerst een stuk omrijden omdat er werd gewerkt aan het begin van de Voordorpsedijk bij Groenekan. Als ik één afslag verder had gereden dan was het geen probleem geweest. Om 08.45 de auto geparkeerd en er was nog voldoende ruimte. Na inschrijving direct vertrokken en ben gesignaleerd door Rob M. toen ik mijn petje uit de auto ophaalde, want die was ik vergeten. We gingen richting De Bilt en we namen de Blauwkapelseweg en Burg. de Withstraat waar een gebouw stond genaamd "De Oude School". 

In deze Oude School zit een vereniging "De Historische Kring D'Oude School"en is opgericht op 30 maart 1992. Via de Holle Bilt, Utrechtseweg en de Amersfoortseweg naar Bosch en Duin met zijn mooie villa's. Langs de watertoren van Vitens is nu een monument.
De eerste rust was in de kantine van Bos Park Bilthoven en deze rust sloeg ik over, dat doe ik altijd  want ik neem nooit de rusten en ga lekker verder. Door het centrum van Bilthoven met op de Julianaschool een mooie klok, over de Spoorlaan, Leyenseweg waar ik LA het fietspad Kees Boekelaan moesten nemen die ik miste en even terug moest lopen. Op de Rietveldlaan heb de Berlagelaan gemist en ook zodoende het Verloren Kerkhof daar kwam ik pas achter toe ik LA de beukenburgerlaan opging. Heb zodoende ongeveer 2 km gemist. Over de Groenekanseweg en RA de Veldlaan, LA Berkenlaan en Vijverlaan en RA het fietspad op naar de tweede rust bij MMHC Voldaan.
Om de de hockeyvelden heen en RA Kastanjelaan naar de Groenekanseweg. Voor het viaduct van de A 27 LA het fietspad Blauwkapelsepad op en voor de spoor RA en viaduct onderdoor richting Voordorpsedijk.  Deze weg volgen en om het Fort Voordorp uit 1869 heen naar de finish. 



Wat mij in dit gebied opviel is het geluid dat je constant hoorde van de A27 en A28. Altijd het geraas. Voor meer foto's klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten